Zoutewelle Banden

Brand

We hielpen de merkidentiteit te bepalen voor Zoutewelle Banden, een bandengroothandel gevestigd in Rotterdam.

Achtergrond

Zoutewelle Banden opereert in een zeer traditionele markt die gedomineerd wordt door een no-nonsense mentaliteit. De eigenaar had eerder geprobeerd een merk te laten ontwikkelen bij een ander bureau, maar hij was niet tevreden over de resultaten.

Strategie

Vanwege de enigszins traditionele achtergrond van de markt waarin Zoutewelle Banden opereert was onze belangrijkste strategie om een verfrissende, moderne en andere uitstraling te vinden, zonder de vaste klanten te vervreemden. We hebben onze merkontwikkeling gericht op de volgende kernwoorden: verfrissend, innovatief, betrouwbaar, herkenbaar, bereidheid om een stap verder te gaan. In ieder geval wilden we voorkomen dat we een clichébeeld van een band zouden gebruiken.

Concept

Het design concept is gebaseerd op wat een typische automobilist in Nederland gewend is om te zien als hij de weg op gaat. Mensen die vaak forenzen in de vroege ochtend en de schemering van de dag. Wegen die nat zijn van de regen. We kozen voor deze omstandigheden om te communiceren dat de banden in elke conditie geleverd worden en dat de levering al plaatsvindt als de zon nog op moet komen of al onder is. Zoutewelle Banden is er al voor u. Bovendien is de nadruk op donkergrijs ontleend aan de kleur van het product dat verkocht wordt: banden.

Ontwerp

Het Z logo verwijst naar een snelheid en nauwkeurigheid zoals Zorro, terwijl het tegelijkertijd refereert naar de sporen die voertuigen op de weg achterlaten. De meer decoratieve elementen verwijzen naar dingen die je op en langs de weg tegenkomt. De spoorlijnen brengen ook een element van snelheid in het merk. Het is een beetje een hommage aan de stijl van Cassandre's air brush posters, wat volgens ons toepasselijk is voor zijn kunstwerken met transport als thema.

Zoutewelle BandenZoutewelle BandenZoutewelle BandenZoutewelle Banden

Zomaar wat werk van ons

Dutch Lions FC
SightKnight