Sellavie, spullen met een verhaal
Wij hielpen Sellavie. – een antiek meubelzaak in Noord-Brabant – met het vestigen van het merk.
Achtergrond
Nadat Jacob Zoutewelle en zijn zoon Emiel een bestaande meubelzaak in Made hadden overgenomen namen zij contact met ons op om de bestaande identiteit te rebranden. De bestaande winkel - Broere Meubelen - was al decennia lang een begrip in de regio. Ze wilden het uitstekende bedrijf van de vorige eigenaren voortzetten, maar er wel een eigen draai aan geven. Inspiratie voor de richting kwam van het bekende tv-programma Salvage Hunters van Drew Pritchard.
Strategie
De strategie is om een nieuw merk te creëren, zonder de bestaande klanten van Broere Meubelen te vervreemden. Dit doen we door een sympathieke sfeer te creëren met een element van flair en joy de vivre. Het leven gaat echter niet altijd over rozen en daar komt de naam ook vandaan: that's life. Tegelijkertijd bereiden we het merk voor op het betreden van de e-commerce markt.
Concept
Het leven is mooi, maar heeft soms zeker ook ruwe kantjes. Net als de meubels die verkocht worden, waar achter elk krasje een heel eigen verhaal schuil kan gaan. Sellavie onderkent de schoonheid en waarde hiervan en wil dit via haar kanalen communiceren. Of dat nu in de winkel is door het personeel, op de website door de gebruikerservaring, in de winkel door het design. De klantervaring moet in het teken staan van affiniteit en warmte.
Design
Het ontwerp is een weerspiegeling van het concept. Licht geruwde en retro gestileerde elementen. Een combinatie van verschillende stijlen en tijdperken, zoals modernisme en romantiek. Soms ongebruikelijke mixen die op zichzelf al een charme hebben. Net als het echte leven en echte huizen waar de meest onverwachte dingen soms samen kunnen komen.