Branding is voor een (startend fintech) bedrijf onmisbaar. Branding zorgt er namelijk voor dat de identiteit van het merk wordt uitgedrukt en omgezet in (niet-)visuele waarden. Het is dus een heel breed begrip en bestaat o.a. uit het creëren van een website, logo, slogan, huisstijl en dit is nog maar een tipje van de sluier. Ieder bedrijf heeft zijn eigen identiteit en doet dus aan branding, ook al is er weinig tot geen visualisatie of een duidelijke brand strategie. Veel (startende fintech) bedrijven hebben een branding vraagstuk met een daar bijbehorend budget. Zo kwam Vectis Ai bij ons terecht. Dit bedrijf is gevestigd in Dubai en wilde zich op de kaart zetten. Na het kennismakingsgesprek is er een plan gemaakt wat aansluit op het budget en de behoefte van de klant.
In het kort
- Naam: Vectis Ai
- Project type: Fintech
- Klantvraag: Huisstijl en landingspagina (website)
- Projectduur: < 1 maand
- Jaar: 2022
- Budget: Laaggemiddeld
Een pakket voor een passend budget
Het oprichten van een fintech bedrijf is leuk en spannend. Je wilt het bedrijf goed op de kaart zetten en bent op zoek naar een brand designer. Je zoekt op Google met zoekwoorden als brand designer, websitebouwer, website laten maken, etc. De resultaten die je ziet zijn vaak van bedrijven die unicorns als doelgroep hebben.
Als start-up zoek je iemand die met je meedenkt en je aan de hand neemt voor de realisatie van een website en huisstijl. Maar dat niet alleen, je zoekt ook iemand die met je meedenkt over o.a. de merkpositionering en -strategie (zie hiervoor de vorige blogpost). Studio Erwin Sala denkt graag mee met zowel grote als kleine bedrijven en levert een mooi pakket voor een passend budget.
Dit hebben we ook voor Vectis Ai mogen doen. Dit is een fintech startup bedrijf gevestigd in Dubai.
“Wat we fijn vonden aan de samenwerking met Studio Erwin Sala is dat er een custom made plan gemaakt wordt, gebaseerd op onze behoeften. De communicatie verliep snel en zonder enige moeite. Er is geen standaard werkwijze, wat betekent dat je niet gebonden bent aan een vaste procedure. Het voordeel hiervan is dat de creativiteit extra wordt gestimuleerd en er bijzonder leuke ontwerpen gemaakt worden.”
– Founder & Co-owner Vectis Ai
Wat de klant vroeg
- Website (landingspage)
- Eenvoudig logo
- Huisstijl
- Advies in merkpositionering, verwerkt in huisstijl en website
- Snelle oplevering (binnen een maand)
- Laaggemiddeld budget
Voor Vectis Ai is er een custom made stappenplan gemaakt op basis van de behoefte van de klant. Er was een midrange budget beschikbaar. De oprichter van het bedrijf gaf aan dat het wenselijk was dat er binnen afzienbare tijd een website in de lucht was. Door middel van een kennismakings- en vervolggesprek hebben we onder meer in kaart gebracht wat het budget is, wie de doelgroep is, en wat het bedrijf wil uitstralen. Na deze gesprekken konden we schetsen maken en presenteerden we dit aan de klant. Pas als de klant tevreden was, gingen we verder met de vervolgstappen. Alles bij elkaar heeft het 3 weken geduurd om de branding voor Vectis Ai te realiseren.
Stappenplan voor Vectis Ai
- 1. Kennismakings- & vervolggesprek
Tijdens de kennismaking wordt onder meer duidelijk welke activiteiten een bedrijf doet, wie de doelgroep is, waar het bedrijf voor staat (missie en visie) en hoe het bedrijf gezien wil worden door de ideale klant. - 2. Moodboards
Na het kennismakingsgesprek worden er (anti-)moodboards gemaakt door de klant. Met de moodboards wordt richting gegeven welke uitstraling wel dan niet wenselijk is. - 3. Schetsen
Studio Erwin Sala gaat aan de slag en maakt een aantal schetsen van het logo en de huisstijl. Dit wordt tussentijds besproken en er kan feedback gegeven worden. - 4. Definitieve uitwerking
Nadat er feedback is gegeven, wordt er verder gewerkt aan de schetsen. Zo werken we aan het eindproduct en zodra jij tevreden bent, is het tijd voor de laatste stap. - 5. Implementatie
De implementatie houdt in dat onder andere de website live gaat en jij de logo’s ontvangt.
Studio Erwin Sala heeft Vectis Ai mogen helpen met een custom made pakket dat past bij het midrange budget dat beschikbaar was. Door een open en duidelijke communicatie is het project binnen een maand afgerond en kon alles binnen het budget worden gerealiseerd. Klant blij, wij blij!
Heb jij na het lezen van deze blogpost interesse gekregen in het laten branden van jouw fintech bedrijf? Neem dan snel vrijblijvend contact met ons op!